Les Borges rebrà 400.000 euros del PUOSC 2025-29
L’Ajuntament de les Borges rebrà en el període 2025-2029 una aportació de la Generalitat de Catalunya de 400.000 euros, segons el detall de les subvencions previstes dins el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) 2025-29.
En el cas de les Borges, la Generalitat finançarà fins a un màxim d’un 80% els projectes que es presentin ja que aquest és el percentatge màxim de cofinançament per a municipis d’entre 2001 a 5.000 habitants.
Els diners del PUOSC van destinats principalment a finançar alguns dels grans projectes previstos durant aquest mandat municipal, que s’aniran coneixent en les pròximes setmanes.
L’aportació de la Generalitat als municipis catalans té com a objectiu que els ajuntaments puguin tirar endavant obres i millores destinades a equipaments (escoles, centres cívics, biblioteques...), elements de l'espai urbà (carrers, places, zones verdes...), instal·lacions d'interès públic, etc.
El Pla Únic d’Obres i Serveis és un dels grans instruments de què disposen els ajuntaments per finançar els seus projectes, juntament amb els fons provinents de les diputacions.
La convocatòria per demanar les subvencions al PUOSC ja és oberta. El termini acabarà el proper 11 d'abril. Els projectes que es presentin dins l’anualitat 2025 han de ser executats, com a molt tard, el 30 de setembre de 2027.