És el règim d’intervenció a través del qual les persones o empreses interessades en l’obertura d’un establiment no permanent desmuntable, han de posar en coneixement de l’ajuntament els requisits o elements relatius a l’obertura d’un establiment d’aquest tipus on es preveu celebrar espectacles públics o activitats recreatives.

  • Organisme competent / Responsable:
  • Ajuntament
  • Àrea que tramita:
  • Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
  • Classificació temàtica:
  • Activitats
  • Qui el pot demanar:
  • La persona física o jurídica que vol obrir un establiment, local o construcció, no permanent desmuntable, per a realitzar-hi espectacles públics o activitats recreatives. Es podrà fer a través de representant legal, amb declaració de la representació amb la qual s’actua.
  • Canals de tramitació:
  • Quan es pot sol·licitar:
  • Durant tot l'any
  • Termini de la sol·licitud:
  • La comunicació prèvia ambiental es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l’activitat i prèviament a l’inici d’aquesta.
  • Documentació necessària:
    • Comunicació prèvia d’acord amb el model normalitzat, acompanyada de la documentació que es detalla en aquest punt.
    • Declaració responsable del fet que l’establiment o l’activitat compleix els requisits establerts per l’Ordenança i la normativa vigent d’aplicació.
    • Autorització per a l’ocupació del domini públic on es volen ubicar les instal•lacions no permanents desmuntables.
    • Declaració responsable de la persona titular de la disponibilitat de la finca, si és el cas.
    • Informe i certificació de la Generalitat en matèria d’incendis, d’acord amb el que disposa l’article 23 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
    • Autorització d'abocament a la llera pública o al mar, si és el cas.
    • Declaració responsable de la contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreixi el risc i en la qual es faci constar les quanties contractades, acompanyada del rebut vigent, d’acord amb el Decret 112/2010, de 31 d’agost (article 83).
  • Normativa:
    • Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
    • Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives
    • Ordenança municipal d’intervenció en espectacles públics i activitats recreatives.
  • Termini de resolució:
  • No hi ha resolució.
  • Silenci administratiu:
  • No opera
  • Vies de reclamació:
  • Les ordinàries del procediment administratiu.
  • Altra informació d'interès:
  • Les comunicacions presentades d’acord al que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament. La presentació de la comunicació faculta l’Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen. Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia, detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada, dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat. Tractant-se d’activitats en establiments no permanents desmuntables caldrà obtenir acta de control inicial favorable dels serveis tècnics municipals o d’una eca que acrediti la inspecció del muntatge i la comprovació del seu funcionament.

    En el cas d’instal·lacions de fires d’atraccions, s’ha de presentar al personal tècnic o de l’eca que exerceixi el control inicial els manuals d’instruccions i les certificacions tècniques específiques corresponents als muntatges.